Insomnii in sarcina. Ce e de facut?



Perioada sarcinii este pe cat de frumoasa, pe atat de complicata. Pe langa faptul ca in corpul tau se produc numeroase schimbari, este bine sa stii ca te poti astepta la tot felul de obiceiuri mai mult sau mai putin placute. Unul dintre ele are legatura cu somnul, mai exact cu lipsa acestuia, pe masura ce sarcina inainteaza in evolutie. 


Multe femei se confrunta cu insomnii in sarcina, mai ales in ultimul trimestru, cand somnul devine din ce in ce mai greu atat din cauza pozitiilor de somn, cat si din cauza faptului ca fluxul de sange este marit. Mai mult, este posibil sa te trezesti noaptea pentru a urina des sau vei simti nevoia sa calmezi senzatia total neplacuta de arsuri. De asemenea, unele femei se plang de dureri de spate si de crampe musculare care le dau peste cap odihna si le accentueaza starea de oboseala. 


Ce poti face pentru a combate problema acestor insomnii in sarcina?


  • Incearca sa iti gasesti o pozitie confortabila de somn;
  • Mentine o rutina a odihnei: mergi de fiecare data la culcare la aceeasi ora si incearca sa te trezesti la o ora fixa, astfel incat corpul sa se obisnuiasca cu acest ritm;
  • Bea cat mai multe lichide in timpul zilei, pentru a-ti mentine corpul hidratat, dar incearca sa le reduci inainte de culcare, pentru ca presiunea pe vezica urinara sa nu fie prea mare, astfel incat sa te trezesti din ora in ora si sa nu mai poti adormi la loc;
  • Pentru a preveni arsurile stomacale, ai grija la prajeli si fast-food. De asemenea, evita dulciurile seara si bauturile carbogazoase.
  • Dormi si in timpul zilei, insa doar daca simti nevoia. Daca nu, asteapta sa ti se faca somn mai spre seara, pentru a te bucura din plin de odihna.
  • Creeaza o atmosfera confortabila si placuta in dormitor - este recomandat sa fie intuneric, sa ai lenjerii de pat curate, o pilota care sa iti ofere confortul dorit. De asemenea, incearca sa renunti la device-uri si lumini ambientale. 
  • Foloseste spray-uri cu apa de mare si evita sa stai in locuri unde se fumeaza, pentru a preveni congestia nazala;
  • Incearca sa meditezi inainte de culcare sau sa inveti cateva tehnici de respiratie care te vor ajuta sa te relaxezi mai bine pe parcursul noptii. 


Daca, totusi, aceste sfaturi nu ti-au fost de folos si ai cateva nopti la rand in care nu reusesti sa adormi, nu ezita sa consulti medicul ginecolog care iti urmareste sarcina. Problema acestor insomnii in sarcina este destul de frecventa, insa cazurile pot varia de la o femeie la alta, tocmai de aceea este important sa urmezi un tratament specializat. 


Este sigur sa iei somnifere?


Doar medicul iti poate spune ce medicamente, fie ca sunt din farmacie, fie de la un magazin naturist, ai voie sa iei. Gandeste-te ca este o perioada extrem de sensibila, in care orice actiune poate avea consecinte asupra fatului. Tocmai din acest motiv, este bine sa asculti cu strictete indicatiile medicului si sa nu "testezi" ceaiuri din plante sau medicamente pe care le-au testat si alte mame sau prietene. Orice ar fi, nu te panica si incearca sa respiri adanc, pentru ca tu si bebelusul tau sa fiti bine! 


Citeste si: Pozitii de dormit in sarcina! Iata ce recomanda specialistii!